Min første film anmeldelse går til den nye Star Wars film: Rogue One.

Min forståelse for Star Wars:
Jeg er er kæmpe Star Wars fan, jeg har spillet eller spiller praktisk talt alle spil, der foregår i universet. Min ynglings del af Star Wars er musikken.
Jeg er ikke så kritisk, som så mange andre er, jeg rent faktisk godt lide Episode I, II og III, og jeg synes at Jarjar Binks er en ok figur. Det jeg mindst kan lide, er Hayden Christensen, der spiller Anakin Skywalker i Episode II og III. Efter min mening så gør han det ikke så godt, specielt ikke i Episode II under kærligheds scenerne, heldigvis så er en af de bedste stykker musik fra Episode II, kærlighedstemaet: Across the stars og det kan man nyde imens Hayden forsøger sig på skærmen.

Nu ved i hvor jeg står, så til anmeldelsen.

Spoiler Free Anmeldelse:

Filmen startede ikke som jeg forventede, det gjorde ikke så meget, for den lagde ret hurtigt en Star Wars stemning som jeg kendte den fra Episode IV, V og VI. Filmen byggede stille og roligt mere og mere action på og endte i et brag. Jeg synes at hoved personerne og bipersonerne bliver godt præsenteret og i længden kom jeg også til at holde med dem og ønske at de skal nå deres mål.
Musikken understøtter filmen godt, man kan godt høre at det ikke det ikke er John Williams der har skrevet det, men der er gjort brug af hans temaer fra de andre film, sådan at det understøtter stemningen. Specielt den evigt ikoniske Imperial March(Darth Vader’s Theme) bliver brugt fantastisk, de få gange den er med. Jeg synes dog godt at de kunne have brugt lidt flere temaer, blandt andet The Force temaet mangler lidt.

Filmen ender som sagt i et brag, og den sidste scene er så fed. Jeg havde regnet ud hvordan den endte, men jeg sad alligevel yderst på stolen og følte suset og medrivelsen på om de nu nåede det.

Karakter:
Jeg giver filmen 9,5 ud af 10 point.